torsdag 5 maj 2011

Uppe med tuppen

Solen bländar mig. Jag är uppe och klockan är 06.49. Vaknade kl 5 då Micke skulle med taxin till flygplatsen. Har haft svårt att somna om. Hostan smyger sig på och lillan sover oroligt. Hoppas det blir dagis för henne idag, jag behöver verkligen sova i kapp sen.
Var hos barnmorskan igår. Bebisen håller på att fixera sig. "Ruckbart" fick vi veta, vilket innebär att en fixering inte är långt bort. Det har gjort att fogarna har gjort mindre ont de senaste dagarna. Mer stabilitet i bäckenet. Jag har inte gått så här snabbt och så här bra under hela graviditeten, då jag fick foglossning redan i vecka 5. Annars ser allt bra ut med alla värden, inga tester visar nåt galet tack och lov. Snart 5 veckor kvar. På söndag ska vi tvätta de minsta bebiskläderna, storlek 50 & 56. Det känns så overkligt. Att vi snart är vid mållinjen. Jag minns det som igår, när jag gjorde graviditetstestet. Dagen efter var jag helt säker på att jag hade blivit gravid, och Micke hade svårt att tro på mig. Men efter att ha fött ett barn sen tidigare så känner man sin kropp mer än nånsin. Det är en härlig känsla faktiskt.
Igår var vi och tittade på hus. Jag blev så kluven. Vet knappt vad jag vill längre. Jag vill bo i hus, men inte i stan. Men ändå vill jag ha nära till vårdcentral, förskola, barnvakt, stormarknad osv. Och så vill jag kunna höra fågelsång när jag öppnar fönstret. Vilka krav jag ställer. Kan man få allt? Det återstår att se.
Jag drömde om vårt barn i natt. Vilket namn vi skulle ge. Jag tror att jag mer eller mindre har bestämt mig nu. Men jag säger inget! Så det så! Om 5 veckor får alla veta, även familjen/släkten.
Ska försöka sova en timme till innan det är dags för dagis.

Inga kommentarer: