söndag 15 maj 2011

Med en enkel promenad...



Idag är det kvalitetstid som gäller. Vi startade dagen med en härlig (och fruktansvärt ansträngande) promenad bort till svärmor. Hade lite ärenden att uträtta. Och nu blev Minea kvar där en stund, under tiden ska vi vara lite effektiva här hemma. Micke får röja i Mineas rum, där ska det förberedas inför tapetsering. Jag röjer under tiden i köket, ska först slänga in lite lunch i ugnen så vi får i oss lite mat.

Ska ner till stan och shoppa lite, och sen ska vi bara umgås vi familjen Forsberg. Gosa & kramas, och ta vara på tiden.

Idag pratade vi om att ha ett trädgårdsland när vi skaffar hus. Morötter, rödbetor, sallat, jordgubbar, tomater, potatis, kryddor, vinbärsbuskar och säkert en hel del annat ska växa och förse vår familj med vitaminer och kulinariska upplevelser. Jag längtar så att jag nästan spricker! Och så ska vi skaffa hund, och ett vitt staket! Man måste få drömma fast man inte riktigt vet hur framtiden ser ut. Och ska ska jag ha ett väggväxthus, eftersom det inte tar stor plats och för att det räcker för den lilla odlingen jag planerar att ha. Finemang.






Inga kommentarer: