tisdag 24 maj 2011

Slut på det roliga



När jag var 9 år gammal började jag titta på ett program som skulle visa sig ha en väldigt stor inverkan på mig. Jag har alltid varit en person som har sökt nån djupare mening i olika saker, lite flummig enligt många, eller till och med lite lillgammal. Och vid 9-års ålder började jag titta på "The Oprah show". Inte direkt ett vanligt program för en liten tjej i den åldern, men på nåt sätt tyckte jag att det var spännande. Det har varit ett av mina favoritprogram genom åren. Jag har skrattat, gråtit, inspirerats mm. Jag har läst böcker som har rekommenderats i programmet, fått inredningstips, relationstips, hälsotips och allt möjligt. En rolig/bra grej jag genomförde var att skriva ner några saker varje dag som jag var tacksam över, i ett helt år. Resultatet blev ju att man var betydligt mer tacksam och glad över småsakerna. Och helt plötsligt var man en positiv och vänlig människa, som såg glaset halvfullt.

Nu har showen haft sina sista inspelningsdagar i USA. Vilket innebär att det är slut. Finito. Känns lite sorgligt, så här efter 19 år, men tacka vet jag repriser. Tyvärr misslyckades jag med att uppfylla en önskan om att få gå på en show. Typiskt nog hade showen precis inspelningsuppehåll när jag var i Chicago för ett par år sedan. Nåja, livet går vidare.

Inga kommentarer: