lördag 14 maj 2011

Sjuklingar

Vi har drabbats utav en riktigt envis förkylning här hemma. Först började det med Micke som hade ont i halsen ett par dagar, och så gick det över. Men strax efter det blev jag jättesjuk, med feber, hosta och diverse förkylningssymtom. Och när jag höll på att bli en aning bättre så blir Minea jättesjuk med samma symtom. Och nu när hon är på bättringsvägar så blir Micke sjuk. Och i nuläget känner jag mig lite dålig igen. Att det liksom aldrig blir bra. Dessutom känner jag av pollenallergin, och så får jag inte ta någon som helst medicin mot det, eftersom jag är gravid. Härligt!

Idag är det den officiella bebiskläder-tvättar-dagen. På söndag är det 4 veckor kvar och därmed ska BB-väskan packas. Blöjor är inköpta, babyskyddet är tvättat, vagnen ska rengöras, sängkläderna till spjälsängen är tvättade och strukna. Sen ska det bäddas, packas, inhandlas osv. Det är så overkligt. Snart är det 90 % som är avklarat, sen är det bara att vänta...

Imorgon åker Micke söderut och är borta till på fredag. Det kommer att bli jobbigt som vanligt, men vi ska ta oss igenom det här. Vad vore livet utan utmaningar?

1 kommentar:

Talltita sa...

Helt otroligt att det snart är dags för lilla Knytet att komma ut...!
Kommer ni att komma ner nått i sommar eller ska ni bara ta det lugnt med den nyfödda? Kram