onsdag 18 maj 2011

Ont



Har varit hos barnmorskan idag. Hon kände och klämde på magen och fick för sig att barnet inte låg rättvänt. På tordag ska barnet helst ligga med huvudet neråt, annars måste jag få tid för ett nytt ultraljud och i fall barnet är felvänt ska man försöka vända det med "utvändig massage". Lyckas inte detta så får jag välja om jag vill ändå föda vanligt eller få kejsarsnitt. Min barnmorska klämde och klämde, kallade även på en annan barnmorska. Den andra sade att barnet låg rätt med huvudet neråt, men min var osäker. Så vi ska avvakta och göra en ny undersökning på måndag. Och efter dagens behandling har jag hur ont som helst. Speciellt i fogarna. Så idag går jag som en anka. I natt hade jag sammandragningar och vaknade då och då av att det gjorde ont. Dessutom känns det som om jag hade svalt en taggtråd i halsen. Ett envist virus som inte vill ge sig. Tacka vet jag svärmor som ska hämta lillan efter dagis och avlasta mig i några timmar. Så jag går och lägger mig och vilar alldeles strax.

Inga kommentarer: