lördag 21 maj 2011

Surdegsbröd



Idag är min surdeg klar. Det luktar surt och den har jäst till sig. Så idag bakar vi surdegsbröd här hemma. Jag hoppas det blir lyckat, det är trots allt mitt första surdegsbröd. Eller snarare andra, det första bakade jag när jag pluggade till kostekonom, men det är ju evigheter sen nu. Jag har valt ett ganska enkelt recept eftersom jag varken har en hushållsvåg eller matassistent. Receptet hittar ni här. Jag älskar smaken av surdegsbröd, det smakar nyttigt och fräscht på nåt sätt. Och sen är hållbarheten betydligt bättre. Så håll tummarna!






1 kommentar:

Frida - fridasbetraktelser sa...

Har du bra recept på matbröd vill jag jättegärna ha! Vi kunde nog spara en tusenlapp i månaden om jag hittade något recept som föll oss i smaken. Här går vansinniga mängder bröd! KRAM