torsdag 19 maj 2011

Regn

Idag väcktes vi utav regndroppar mot fönstret. Ganska mysigt. Men lite tråkigt för lilltjejen som skulle till dagis, tänkte jag. Men när vi väl kom fram till dagis så ville hon knappt gå in för att det var ju sååå spännande med regn. Så hon fick vara ute en liten stund.


Natten har varit ganska jobbig på många sätt. Förutom sammandragningar och smärta i fogarna, så har Minea hållt mig vaken. Lillan håller på att få fler tänder, och det är inget kul alls. Det finns inget jag kan göra så att hon slipper ha ont. Alvedon vill hon inte ta, för då skriker hon hysteriskt. Jag försökte med flera skedar, men hon viftade bort det så att det kom på mig, golvet, sängen och överallt. Efter en timme ungefär slocknade hon utav utmattning. Och jag också! Så idag är jag helt slut, som vanligt. Ska lägga mig och sova tills det är dags att hämta henne, alltså om 4 timmar. Imorgon kommer äntligen Micke hem och då får jag hjälp på nätterna.

Inga kommentarer: