lördag 30 april 2011

Valborg, eldarnas dag



Idag är det Valborg och vi gör absolut ingenting. Har lämnat lillskruttan hos svärmor över dan, och själv åkte vi och handlade och åt på MAX. Jag älskar min fina man för att han är precis som jag. Vi känner aldrig att vi måste göra nåt speciellt för att må bra. Vi njuter då vi bara är och har varann liksom. Jag hade aldrig fungerat ihop med någon som måste vara överallt och göra en massa saker. Jag kan vara lycklig bara av att få sitta och virka en stund, eller bläddra i en kokbok eller inredningstidning. Medan han blir lycklig av en kall öl och en stund med Xboxen. Och då ifrågasätter jag om vi verkligen måste bo i stan. Vi är inga "hänga på uteserveringar varje dag"-människor, även om det nån gång ibland kan vara hur trevligt som helst. Vi är inte "fika-en-latte-på-stan"-människor heller, för jag bakar hellre eget och han dricker ändå bara svart kaffe som man lika bra kan göra hemma själv. Eller så är vi för snåla (ekonomiska). Men många gånger smakar maten, fikabrödet, kakorna, kaffet eller vad som helst bättre hemma. Jag är den som tycker om att ha stora middagsbjudningar. Ha massa folk på besök som kommer och äter mat. Jag har fått det hemifrån och jag vet att jag kommer bli precis som min mamma. Som alltid bjöd alla mina kompisar på mat när det hälsades på hemma hos mig. Jag älskar det. Jag VILL vara sån! Jag vill ha ett underbart stort kök med massa utrymme för matlagning. Tänk er Per Mobergs kök i "Vad blir det för mat". Där pratar vi drömkök! Jag vill bo i hus, vara bullmamma, skjutsa barnen till deras fritidsaktiviteter (måste ha körkort snart!) och greja i trädgården. Men samtidigt ta hand om mig själv och vara snygg och hälsosam. Kan man vara hälsosam och vara bullmamma samtidigt? Det undrar jag... men hellre en bullmamma än en som aldrig lagar mat eller bjuder på fika. Så det så!

Nu ska jag ta och väcka min fina man så att vi kan laga lite middag tillsammans och sen kanske vi kör en sväng nånstans och tittar på en brasa eller så gör vi bara en utflykt. Passar på medan vi är barnlediga. Trevlig Valborg på er!

Inga kommentarer: