onsdag 6 april 2011

Dumma väder!


Igår var det strålande sol, snön var borta på vägarna och man hade hopp om att snart kommer sopbilen och sopar bort all jobbig grus som har en tendens att följa med in. Men idag när vi drog upp persiennerna så snöar det igen... och så är det nån plusgrad så det hinner inte lägga sig utan blir till slask direkt. Jag är så less på slasket! Jag vill ha snöfria vägar, utan grus, och så får gräset gärna bli grönt. Jag hatar april! vädermässigt...


Ska strax gå och vila, har en dålig dag idag. Hade ont så fort jag steg upp. Säkert pga att jag är ensam med Minea fram till lördag. Nätterna är värst, eftersom jag måste gå upp och göra välling, oftast med henne i famnen. 10 kg är ändå 10 kilo, min kropp orkar inte med det. Jag är så tackam för att dagis finns när man är höggravid med foglossning. Jag vet inte hur jag hade klarat det annars.


Cravings kommer och går när man är gravid. Den här omgången har varit ganska så annorlunda jämfört med förra. Nu är det äggmacka som står överst på listan. Så himla gott!


Min kropp längtar verkligen efter träning. Jag är så avundsjuk på alla som kan sätta på sig löparskorna och ge sig ut på en runda. Jag hade precis lärt mig att älska löpning när jag blev gravid i höstas. Och eftersom jag fick ont i fogarna redan från vecka 5 så fanns det inte en chans för att fortsätta med mitt nya intresse. Jag får springa in hösten istället, min favoritårstid. Ska försöka njuta av nuet, inte fundera så mycket på framtiden. Ibland är det lättare sagt än gjort. Men ju mer närvarande man är i nuet desto mer lugn och ro får själen. En sak i taget. Vila.

Inga kommentarer: