tisdag 5 april 2011

Påverkad av bloggar


Jag är väldigt lättpåverkad när det kommer till reklam. Och även när jag läser bloggar så blir jag otroligt påverkad. Läste precis UnderbaraClara's blogg och hon tog upp ämnet tygblöjor. Vi funderade länge kring ämnet tygblöjor innan Minea föddes. Det enda som egentligen satte stopp för inköp var att min kära man, dåvarande sambo, tyckte det var så dyrt. Jo visst är det dyrt, att köpa in, men inte om man jämför med vad vanliga blöjor kostar under ett barns blöjperiod. Dessutom tror jag att han tyckte att det skulle vara lite "äckligt" att ha massa använda illaluktande tygblöjor på en hög innan det var dags för tvätt. Men jag ska säga er att vanliga blöjor har också en tendens att lukta. Kanske inte den första tiden när barnet äter bröstmjölk, men sen när smakportionerna introduceras. Och så ska vi inte tala om nu när lillan är snart 1½. Det luktar nåt så vansinnigt! Vi provade att ha blöjhink, men det hjälpte inte. Och man kan inte ställa ut en soppåse i trapphuset heller, för då måste grannarna lida. Så fortfarande än idag är jag kluven kring det där med tygblöjan. I och för sig så spolar man ju av den, så på så sätt borde man minimera luktrisken, men när man numera bara har en allmän tvättstuga och saknar tvättmaskin hemma, så känns det si så där. Jag skulle mer än gärna vilja prova, så jag kanske köper ett par begagnade från Tradera, bara för att testa. Jag vill ju spara på miljön, ekonomin och veta att mitt barn har något naturligt runt stjärten. Jag växte upp med tygblöjor. Så varför inte? Jag ska fundera lite till, har några veckor på mig.

Inga kommentarer: