lördag 2 april 2011

Bloggtorka


Ibland har jag ingen lust att blogga, och ibland finns det hur mycket som helst som jag vill ha sagt. Dagarna går så fort nu så jag knappt hänger med. Igår lämnade vi nycklarna till den gamla lägenheten, så nu är det kapitlet avslutat. Känns faktiskt väldigt sorgligt. Jag älskade den lägenheten. Speciellt köket. Vår fina pippi-tapet och nya golv. Men jag vet ju att samma känsla kommer att infinna sig den dagen vi skaffar hus. Att få göra om precis efter eget tycke och smak, att få välja tapeter, golv, dörrar, fönster etc med omsorg. Den dagen längtar jag innerligt efter.


Nu är vårt hem en enda stor flyttkaos. Det är så här det ska vara. Rörigt! Fram tills nu har det ekat i alla rum då vi knappt har haft vare sig möbler eller kartonger på plats. Men nu böjar det äntligen se ut som en riktig flytt.


Nu ska jag springa bort till tvättstugan. Sen ska vi ner på stan en sväng och fixa lite ärenden och i eftermiddag ska vi allihop gå på dop. Lilla Tuva som ska döpas. Det ska bli väldigt trevligt att få träffa släkt (Mickes släkt som jag har mer eller mindre adopterat) och få äta god smörgåstårta.


Ha en bra dag!

1 kommentar:

Frida sa...

Vilken fin hylla!