tisdag 12 april 2011

En god morgon


Jag älskar dagisdagar. Tisdag, onsdag och torsdag. Minea får social stimulans och jag får vila ett par timmar. Win-win situation för alla. Jag blir dessutom en mycket snällare mamma, för jag hinner sakna henne när hon är borta och kl 14 är det alltid en glad unge jag hämtar. Som knappt vill hem, men det gör inget.

Hade tänkt mig dra till stan och inhandla vårjacka, gravidanpassad, men vädret var väldigt trist. Ser ut att bli regn när som helst, och det har jag absolut inget emot så länge jag får sitta inne och hitta på en massa skoj. I såna här stunder önskar jag att jag hade en symaskin. Eller snarare, en fungerande som inte är från stenåldern som jag hittade på second hand. En ny symaskin står överst på min önskelista just nu.

Jag har länge funderat över att designa mina egna kläder. Jag hade alltid MVG i syslöjd, och ett tag skulle jag ju läsa till kläddesigner. Kom till och med in på Kläd- och konfektionsprogrammet, men tackade nej. Sånt man ångrar lite idag. Men men, inte gråta över spilld mjölk inte. Det är mycket man kan ångra här i livet, och alla hobbys man har hade man ändå inte kunnat förverkliga till riktiga yrken. I så fall skulle jag vara konditor, kock, designer/sömmerska, läkare, dietist, frisör, inredningsdekoratör mm. Och då skulle jag behöva jobba dygnet runt för att hålla i gång allt. Jag vet fortfarande inte vad jag vill bli när jag blir stor. I så fall klokare!

Däremot är jag väldigt stolt över min finaste vän Solbritt som har startat eget företag, Fröken Solbritt. Värt ett besök! Hittills har hon släppt en egen kollektion med jättefina och lyxiga sjalar, och till hösten/vintern kommer det mera.



2 kommentarer:

Frida - fridasbetraktelser sa...

Man kunde inte se mer än den korta videon på hemsidan va?

Magdalena sa...

Bara den korta finns på hemsidan än så länge :)