söndag 10 april 2011

Fina söndag


Idag vaknade vi tidigt. Lillskruttan bestämde. Sprang ner till tvättstugan och fick en tvättid. Yes! Just då älskar man folk som bokat tvättid men som ångrar sig, kanske pga bakfylla. Sånt är bra. Sen drog vi iväg och storhandlade. Köpte massor med kokböcker och barnböcker på halva reapriset. Underbart. Sen blev det ugnsrostade grönsaker med stekt lax och tzatziki. Det minst krävande jag kan göra i matväg. Vi satt kvar vid bordet efter att ha lagt lillan, och letade efter goda recept. Vi drömmer oss bort till Italien. Vi har inte varit på en bröllopsresa ännu. Det får kanske bli till Toscana, när jag inte är höggravid och ammar. Så jag kan äta och dricka allt som kommer i min väg. En kulinarisk resa utan dess like. Det är vår dröm. Jag är så lycklig över att ha min älskling vid min sida. Utan honom vore livet tomt och tråkigt. Livet är betydligt mer meningsfullt när man har någon att dela det med.


Inga kommentarer: