måndag 11 april 2011

Vår i luften


Nu har mina ringar blivit för små. Betyder det att jag håller på att samla på mig vätska? Vigselringen har jag inte kunnat ha i 3 månader, och nu börjar förlovningsringen kännas trång. Jag måste köpa mig en fin lång guldkedja som jag kan ha mina älskade ringar i.

Idag har vi varit en sväng på stan och köpt stövlar åt Minea och nya galonbrallor. Nu tål hon vatten min lillstrumpa. Hon växer så att det knakar. Och jag tycker det är underbart. För även om jag önskar att hon var så där mysig och liten igen, så är det mer spännande att se henne utvecklas. Jag längtar efter att få ha en riktig diskussion men henne. Till sommaren får jag ju ändå njuta av en ny och liten igen.

Gick förbi blomsterbutiken i stan och genast började det klia i mina gröna fingrar. Har ju jättefina krukor på balkongen som bara står och väntar på att få nya hyresgäster. En massa färska kryddor ska jag i alla fall ha. Kanske nån tomatplanta också. Måste tänka på att vi kanske åker iväg i sommar, och då vill jag inte behöva lämna allt åt ödet. Så det får gärna vara lagom mycket. Jag saknar redan vår jordgubbsrabatt på Burströmskan. I år skulle vi säkert få skörda en liter minst. Nåja, den dagen vi får hus, då ska jag ha en hel jordgubbskoloni!

Dags för lite kvällsfika och sen ett varmt bad. Idag är vi ovänner, jag och mina fogar. Som vanligt i sin ordning.

Inga kommentarer: