torsdag 28 april 2011

Ilsken som ett bi

Idag är jag hormonell. Jag känner mig som en tickande bomb. Har liksom ingen anledning, jag bara känner så. Kan det vara en graviditet som spökar? Säkert. Halsbränna, foglossning, orolig nattsömn och ingen matlust. Nån som vill byta? Det går säkert över. Men just nu skulle jag kunna skrika mig hes för jag känner mig så förbannad.
Jag vet att bloggandet är lite halvkasst just nu. Men jag tänker inte slänga ut massa meningslösa inlägg bara för att jag kan. Känner att jag måste ha nån mening med det jag skriver. Det kryper i kroppen på mig, jag vill göra så mycket men kan inte. Lyfter jag nåt så blir jag sängliggandes resten av dan. Jag vill måla om vitrinskåpet, Mineas växasäng, byrån, soffbordet, matbordet och stolarna, sätta upp nya gardiner, tvätta fönster, laga storkok, sy, städa, tvätta, tapetsera om... Jag blir ju galen! Jag vet att det är min "boa in sig"-period nu. När paniken sakta men säkert infinner sig, då man inser att SHIT snart är vi 2-barnsföräldrar. Och inget är klart!!!! Jag hade Minea hos mig i stora sängen idag på morgonen, strök henne över pannan och tänkte "hur ska jag hinna ge henne tillräckligt med uppmärksamhet nu när en ny bebis gör entré?" Hur gör man?
Vi funderar fortfarande på det här med hus. Ska vi köpa, bygga, eller bo kvar? Jag röstar för de två första alternativen. Nästa vecka ska vi på husvisning. Ett hus utanför stan. Kanske är det huset med stort H, kanske blir det en flopp. Vi har ju lånelöfte sen en bra tid tillbaka, så hittar vi ett intressant objekt så kan vi slå till direkt. Har även lite mailkontakt med diverse husleverantörer, dels för att kolla priser osv. Många bollar i luften.
Skulle till arbetsförmedligen idag, men jag tror att det får vara. Är inte direkt socialt stabil idag. Vill inte riskera ett ilsket utbrott eller nåt. Lika bra att äta nåt och sen vila lite. För fredens skull. Skulle behövt dra till stan och hitta en jacka. Har fortfarande problem med det, och magen bara växer och växer. Sen måste jag hitta en jacka åt lilltjejen också, för nu är våren här på riktigt.
Om ni vet hur man får sig själv på gott humör, så får ni mer än gärna dela mer er!

2 kommentarer:

Frida - fridasbetraktelser sa...

Dela med dig av en magbild :-)

Magdalena sa...

Det kommer det kommer :)