torsdag 28 april 2011

På bättre humör

Svärmor ringde och räddade min dag, mer eller mindre. Hon erbjöd sig att vara barnvakt, och med tanke på min dagsform idag så kändes det nästan som att vinna på lotto. Så nu ska lillan vara där fram tills läggdags. Jag har ätit i lugn och ro, ska kanske bada, sova lite till och bara vara. Tyst, lugnt, avslappnande.
Pratade med Therese igår och hon gav mig ett jättebra tips inför hösten. Bra med vänner som kan.
Mina händer börjar svullna upp. Snart kan jag inte ha nån ring på mig. Jag saknar min vigselring. Kan bara ha förlovningsringen, som lyckligtvis är lite för stor i vanliga fall. Men snart ryker även den. Vecka 34. Nu är det nedräkning. Längtar innerligt. Samlar inre styrka inför förlossningen. Var lite panikslagen i början av graviditeten, men nu känns det bara som "äsch, bring it on". Vi kommer förmodligen ha fullt upp i sommar med en ny bebis, husbygge eller husköp beroende på hur det går här framöver, sen är jag även sugen på att skaffa hund. Vad är det för fel på mig? Räcker det inte med en grej liksom? Tur att jag har min Micke, och tur att han står ut med mig!

1 kommentar:

Frida - fridasbetraktelser sa...

Haha! Vi är så lika! Jag vill också skaffa hund :-) Men vi har bestämt att det blir nästa sommar, när lillen är ett år ungefär. Jag har hela tiden känt det som "bring it on" men emellanåt kryper en liten oro sig på. Men vad göra? De måste ju ut ;-)