torsdag 7 april 2011

Ålderskris?


När man läser i diverse tidningar så står det alltid nån form av rubrik om hurudant man ska göra för att hitta stilen, se yngre ut, förnya sig själv etc. Jag har nog för första gången nånsin funderat över min ålder och min stil. I år fyller jag 28. Det är egentligen ingen ålder. Herregud, jag är gift, har snart två barn och upptäckte i år min allra första rynka. Livet är bra. Men det jag ändå inte kan låta bli att fundera över är hur JAG ska vara när jag är 30. Jag vill hitta en stil som jag kan känna mig bekväm i och som håller ett par år framåt. Jag vill inte se yngre ut, men jag vill såklart inte se äldre ut heller. Jag vill se ut som jag. Jag vill inte bara hitta en klädstil, utan även en frisyr, en inredningsstil, en mammastil och även en frustil. Jag vill vakna varje morgon och känna mig "fabulous", kleta på lite mascara, kamma igenom håret och sen är det klart. Och med stil förresten så menar jag inte att jag vill sätta etiketter på mig själv. Inte nåt "shabby chic"-skit (jag är så trött på det uttrycket). Jag vill ha det rent, snyggt, propert, avskalat, men ändå individuellt. Vara vacker, omringa mig med vackra saker (som inte behöver kosta skjortan) och bara njuta av tillvaron. Hur gör man? Ska man rådfråga någon? Ska man experimentera tills man inte har nåt hår kvar? eller göra mannen tokig genom att möblera om två ggr i veckan?

En sak är säker: jag ska slänga saker! Jag har så mycket grejer som är "bra att ha", att jag knappt vet var jag ska börja. Jag ska slänga kläder (läs skänka bort), för vissa plagg är inte värda att vänta på! Jag ska slänga prylar som bara ligger i lådor och som används högt två ggr per år. Jag ska slänga papper som inte behövs. Men det blir svårt. Det får blir mitt "innan jag fyller 30"-projekt. Att frigöra mig från skräp! Amen! Och skaffa en walk-in-closet!


1 kommentar:

SB sa...

Rensa i röran med Feng shui. Det är fortfarande lika aktuellt ;)