söndag 17 april 2011

Piteå hela helgen!


Jag och familjen åkte till Piteå i helgen för att hälsa på våra vänner där. Vi skulle stanna över fredag till lördag, men lördag blev söndag istället. Vi hade det så bra att det fanns ingen anledning att åka hem igår. Jag har inte fått sova så mycket som denna helg. Idag fick jag sova till 10! Har inte hänt sen tiden innan vi fick barn. Tack vare Lena och Robin, som också har barn, har vi kunnat sova längre, äta i fred, duscha i fred osv. Hur lyxigt som helst. Tror att det får bli en återkommande minisemester. Sen har vi tyvärr ätit nästan ihjäl oss på socker och massa onyttigt, så nästa gång får vi kanske lugna oss lite. Jag är fortfarande sockerchockad. Ska detoxa bort sockret den här veckan. Det får bli nyttigt till påsk.

Man har verkligen haft noll koll på världen runt omkring. Vi har varken suttit vid nätet eller sett på tv, bara lagt all fokus på barnen. Micke har varit lekfarbror hela helgen. Han har ritat, byggt tågbana, lekt i sandlådan, cyklat, spelat boll mm. Världens bästa liksom. Barnen har haft hysteriskt kul. Minea har strålat som en sol utav glädje. Jag har däremot bara vilat. Och sen har jag vilat ännu mer. Så bortskämd, men åh så lycklig!

Nu ska jag lägga mig. Denna vecka ska vi ta tag i vårt hem, på riktigt. Micke är ledig och jag är peppad. Kan inte bli bättre!

1 kommentar:

Frida - fridasbetraktelser sa...

Härligt att ni får vara ledig tillsammans! Tommy blir ledig på fredag och är då ledig 1½ vecka! Ska bli så skönt :-) Ni kan ju komma hit nästa vecka om ni fortfarande är lediga då?