torsdag 7 april 2011

Middag för en


När jag är ensam så hatar jag att laga mat åt mig själv. Jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att äta ensam. Så när Micke är bortrest brukar det bli fil, mackor, snabba soppor, frukt, sallader osv. Det är helt enkelt supertråkigt att stå framför spisen när man ändå inte har någon som uppskattar det. Så min middag idag består av två äggmackor (vilken skräll) och en kopp Lule-te. Lillan är hos farmor fram till 18-19, så jag diskar, surfar, bloggar, lyssnar på Husmorsskolan, tittar på olika play-kanaler och snart ska jag faktiskt sätta mig i soffan och bara ta det lugnt. Kanske till och med unnar mig att ta ett bad. Mina fötter förtjänar pedikyr, har helt enkelt inte haft tid på sistone. Det är fortfarande flyttkaos överallt, men när Micke kommer hem på lördag ska vi lägga upp en plan på hur vi ska göra med röran. Slänga & sälja hälften om jag får välja.

Inga kommentarer: