onsdag 23 mars 2011

Renoveringen har börjat


I måndag påbörjades tapetsering utav vardagsrum och hallen. På tisdag eftermiddag var det klart! Jag är så himla imponerad. Vilken skillnad den gör. Vi valde mönstrade men ljusa tapeter. Dock trodde jag att färgen vi hade valt var ljusbeiga. Men väl uppe ser det mest ljusgrått ut. Väldigt harmoniskt i alla fall. Idag däremot påbörjades slipning utav golv. Vi har plastmattor överallt förutom i vardagsrummet. Och alla plastmattor ska slipas. Vi hade kunnat lägga in nytt, men det kändes som värsta slit och släng. Så vi fräschade upp mattorna istället och det duger tills vidare. Vi har inte direkt planerat att bo här länge. Nåt år eller två, tills vi hittar ett hus. Så idag blev köket och Mineas golv klara. Imorgon är det vårt sovrum och hallen. Eftersom man inte ska gå på golvet en bra stund efter behandling, så passar jag på att dra till stan och gå på Second Hand. Ska även till barnmorskan. Minea är ju på dagis till 14, så jag hinner ha egentid.


På fredag kommer våra trösklar även att slipas, och sen ska det vara klart. Vi har ju Mineas rum och köket kvar att tapetsera, men det fixar vi kanske lite i helgen och lite nästa helg. Och sen ska vi minsann sätta upp alla våra saker, och få lite mera hemkänsla. Det börjar se lite mer "mänskligt" ut, i och med gardinerna och blommor har kommit fram. Däremot är det ganska skönt att inte ha så väldans mycket saker framme, betydligt lättare att hålla rent. Men det blir väldigt kalt i längden. Våra möbler ska ju också renoveras, så våra "fixa"-projekt tar liksom aldrig slut.


Nu ska jag lägga mig och vila en stund innan det är dags att hämta lillskruttan på dagis.

1 kommentar:

Frida sa...

Renovering har helt klart sina sidor! Hoppas du hittar något fynd i stan! Hoppas vi kan ses snart igen. Kram!!