fredag 7 oktober 2011

Tekniken

Vi har ingen tur med våra datorer här hemma. Först gick vår bärbara i sönder, så då åkte den stationära fram från förrådet. Och den funkar lite när den vill. Egentligen borde vi investera i en ny men det tar samtidigt emot. Jag vill ju köpa en symaskin! Tänkte börja sy en massa gardiner och kuddar till barnens rum. Har så mycket idéer att jag nästan spricker. Dessutom har jag en enorm lust att pyssla, fixa och dona. Det måste vara en gen jag har fått efter min mor. Bullmamman som bytte gardiner en gång i månaden. Typ. Jag skrattade åt det då, men nu inser jag hur mysigt det är. Speciellt sedan man fick egna barn. Och ni ska veta vad jag längtar till jul! Om ni bara visste.

1 kommentar:

Frida - fridasbetraktelser sa...

Jag har så mycket projekt att jag inte vet var jag ska börja! Vi behöver också en dator, fläckvis av skrämen funkar inte, men vi vill hellre lägga pengarna på annat. Idag bakas här drömmar, enligt mormors recept :-)