torsdag 6 oktober 2011

Kvällspaus

Det har varit två väldigt hektiska dagar här hemma. Mannen har stukat foten på sin innebandyträning, vilket innebär att vardagssysslorna blir fördelade lite annorlunda här hemma. Jag fick köra han till sjukhuset idag för att röntga foten, och det visade sig vara värre än vad han själv trodde. Nu slipper han gips i och för sig, men ska ändå ta det betydligt lugnare än vanligt. Inte så lätt alla gånger. Just oktober är en ganska stressig månad för oss, har en hel del läkartider inbokade och tomten på Kronan ska förberedas. Tack och lov har vi nära och kära som hjälper till, utan alla dessa fantastiska människor hade vi inte klarat oss.
Idag insåg jag värdet av att ha körkort. Jag vet i tusan inte hur det hade gått annars. Vi hade varit ganska begränsade i fall jag inte hade kunnat köra idag. Kånka med ungar, syskonvagn och en make med kryckor på bussen hade inte varit så skoj.
Middagarna här hemma är ganska enkla just nu, frysrensningen ger mig inte direkt fria händer. Men samtidigt kommer man på rätter som man aldrig tidigare hade lagat. Korvpytt med rotsaker och TexMexgryta med kyckling och kokosmjölk. Så länge det går hem hos resten av familjen så är jag nöjd. Nu tar jag en kvällspaus. Ska dricka lite söderte, virka och njuta av lugnet.

1 kommentar:

Frida - fridasbetraktelser sa...

Det är kul att bloggen tagit fart igen!