måndag 10 oktober 2011

Enkel pippi i ugn


Jag älskar att laga mat! I princip alltid. Jag älskar dessutom att bjuda folk på mat. Det är något jag stolt kan skryta med, att det har jag minsann fått efter min mamma. Hon brukade alltid laga massor med mat, till och med mina vänner åt hemma hos oss när jag var yngre och bodde hemma. Jag tyckte det kunde vara lite si så där kul att hon jämt stod i köket, men idag är jag mer än tacksam för all den kunskap hon har fört över till mig. Jag har lovat mig själv att när jag har ett stort hus, så ska jag ha ett stort köksbord för minst 8 personer och så ska jag ha stora middagsbjudningar. Jämt, om jag får välja. Det finns inget härligare än att sitta runt matbordet, äta gott och bara umgås. Det är min stora passion i livet, mat. Och när det kommer till matlagning så finns det inget bättre och enklare än rätter som sköter sig själv. Att göra i ordning och sen bara slänga in i ugnen, och så är det klart.
Idag gjorde jag en underbar kyckling i ugnen, som är busenkel att förbereda. Perfekt när man har många över på middag. Receptet hittar ni HÄR.