måndag 10 oktober 2011

Nu händer det grejer


Morgonrutinerna hemma hos oss är enkla. Minea ska till dagis, lillebror äta, pappa till jobbet och mamma ska underhålla bebis och roa sig med diverse aktiviteter så som virkning, matlagning, städning, och så klart nätsurfning. Och ibland även träning. Kan tyckas rätt mysigt och härligt, men jag klättrar på väggarna. Jag vill verkligen ut i arbetslivet igen. Träffa folk, utvecklas, dra in lite inkomst. Så igår tog jag tag i mitt jobbsökande. Jag skickade CV och personligt brev till tjugo butiker här i stan. Tanken är att jag ska börja efter årsskiftet. Maken vill gärna vara pappaledig och jag vill mer än gärna börja jobba.
Idag blir det en rätt lugn dag. Jag ska strax avnjuta mitt blåbärste och läsa min nya tidning. Nu börjar jultemat på allvar, och det är lika bra att börja förbereda inför det. Jag tjuvstartade med levande ljus igår, för nu behövs det lite mysfaktor här hemma. Allt har liksom avstannat här hemma då det kommer till inredning. Allt på grund av att vi ska flytta snart igen. Och där ska det pyntas och grejas. Det lovar jag.

Inga kommentarer: