söndag 9 oktober 2011

Fina vänner


Helgen har varit händelserik. Igår jobbade vi på ordentligt och gjorde klart på tomten inför grundgrävningen nästa vecka. Vi fick hjälp utav våra fina vänner. Tusen tack ännu en gång! Kroppen har inte fått jobba så intensivt på väldigt länge. Tack och lov hade vi tur med vädret. Det var en perfekt höstdag. Och så fick jag äntligen hälsa på grannarna. Lördagskvällen avslutade vi med de godaste mackorna. Ett recept som jag lärde mig för ett par år sedan, och som är en återkommande favorit. Svampstuvning, knaperstekt bacon och dessutom gratinerade med ost. Inte det nyttigaste kvällsmålet, men så himla gott.
Söndag har varit ganska lugn. Vi bjöd våra vänner på middag och barnen fick leka loss. Husmanskost och kladdkaka med bär och glass. Mina smaklökar funkar inget bra för tillfället på grund av en konstig förkylning, så tyvärr smakar maten inte så mycket. Jag hoppas det går över snart, för det är frustrerande att inte kunna njuta av allt gott.
Nu ska vi se på några avsnitt utav Solsidan och jag ska virka lite och dricka mitt nya äppelte. God kväll på er!

1 kommentar:

Frida - fridasbetraktelser sa...

Såg verkligen gott ut. Jag går och spanar runt i skåpen här men hittar inget gott...