tisdag 18 oktober 2011

Irriterad

Jag är mer än nöjd med vår förskola som Minea går på. De engagerar sig när det kommer till hennes mat, hon får vara med på små utflykter till skogen, och hon tycker jättemycket om sin kompisar. Men i torsdags såg jag att hon hade målarfärg på sina helt nya vinterkläder. Och det är inte billigt att köpa vinterkläder till barnen. Men man tänker att barnen får ärva och att man senare kanske kan sälja vidare på Tradera för att på så sätt köpa nytt igen. Men om kläderna har målarfärg som inte går bort så blir det inte lätt att sälja vidare. Och därför blir jag en aning irriterad. Och idag blev jag sur pga en annan grej. Jag lämnade lillan som vanligt, men stod kvar och pratade med en bekant på parkeringen. Idag var lillans grupp på framsidan så hon såg mig genom grinden och blev lite gnällig. Jag kunde inte bara vända om och gå, utan jag gick fram till henne och sade att hon skulle gå och leka med sina kompisar och att mamma skulle komma senare. I samma ögonblick såg jag att hon saknade vantar, nåt som jag hade tagit på henne strax innan jag vinkade av henne första gången. Och jag visste att jag hade extra med mig, så jag öppnade grinden, och klädde på henne nya. Hon hade helt genomfrusna fingrar och sade att hon hade ont. I samma ögonblick kom hennes förskolelärare för att hämta henne och sade samtidigt "nu måste vi skicka iväg mamma". På vägen hem funderade jag i fall hon alltid leker utan vantar i det här vädret. Är det ingen fröken som klär på henne vantar? Skiter man i det, för att man har så många barn att vakta? Och om ens barn får målarfärg på kläderna, vad ska man göra då? Jag tog upp det här med målarfärgen med en fröken, och hon tyckte jag skulle ringa rektorn och klaga. Hur ska jag göra? Vad hade ni gjort? Vi ska ju byta förskola om ett par månader, men jag vill inte börja gnälla eller bråka, det är inte min stil. Kom gärna med tips!

1 kommentar:

Frida - fridasbetraktelser sa...

Jag undrar hur de får färg på vinterkläderna?