torsdag 20 oktober 2011

Resultat


Har nu följt en proteinrik diet i ett par veckor, och jag ser verkligen resultat. Jag kör inte LCHF, för det är så otroligt trist och enligt mig ganska så onyttigt. Jag har svårt att tro att den höga andel mättat fett är bra för kroppen, även om den bidrar till viktnedgång. Jag kör med kalorimetoden, den enklaste av dem alla. Att det som intas måste vara mindre i kaloriväg än det som förbränns. Och protein mättar bra. Enklare än så är det inte. Hade tänkt köra proteinkosten fram till jul och sen tror jag att jag kommer vara nöjd. Däremot känner jag att kroppen längtar efter lite vegetariskt, så idag har jag gjort lite linssoppa, som för övrigt uppskattades enormt utav lilltjejen. Sen har jag groddar på gång, som blir klara om ett par dagar. Känner mig riktigt motiverad. Däremot hinner jag knappt träna nåt, eftersom två små liv tar upp all min tid. Några promenader då och då lyckas jag klämma in, och där är det vädret som får avgöra för det mesta. Försöker träna på crossen, men det hinns helt enkelt inte. Får ta det på helgerna när maken är hemma.

Imorgon ska jag till BVC med lillkillen, han fyller fyra månader och då blir det vanlig kontroll. Han växer otroligt bra, har snart 74 i kläder, en storlek som de flesta barn har först från sex månader. Han ligger ungefär 2 månader i förväg i kläder. Store lillebror liksom. Och Minea har fortfarande 86, en storlek barn har tills de är ungefär 1,5 år (hon fyller 2 år om några veckor). Lillebror kommer snart i kapp. Tänk att det kan vara så olika.

Nu blir det kvällste, dusch (mitt hår ser för risigt ut), och bums i säng. Sov så gott!

1 kommentar:

Frida - fridasbetraktelser sa...

Du är så duktig! Undrar när jag ska orka ta tag i det där med vikt..