söndag 2 oktober 2011

Lugnet på en söndag


Morgonen har varit lugn och mysig. Lilleman väckte mig runt åttatiden. Ville egentligen inte stiga upp, men hans skalmansklocka ringde för fullt och så var dags för mat. Jag har hunnit träna på crossen, dock i flera omgångar eftersom lillen kräver min uppmärksamhet då och då. Sen har jag ätit omlett, tro det eller ej. Den här gången med paprika, purjolök, skinka, keso och färsk oregano. Jag har redan lyckats gå ner tolv kilo sedan förlossningen, och mer ska det bli. I somras fick jag en jättefin crosstrainer av min fina man i födelsedagspresent. Lite väl dyrt tänkte jag då, men nu i efterhand är jag mer än nöjd. Då finns det absolut inga ursäkter när regnet sätter käppar i hjulet för träning. Eller minusgrader för den delen. Bra kostvanor, motion varje dag och godis på lördagar är min nya livsfilosofi.

Inga kommentarer: