torsdag 13 oktober 2011

Gedigen husmanskost


Husmanskost är underbart gott. Just nu är det min favoritmat. Sushi, italienskt och raw food/vegankost är också fantastiskt gott, men husmanskost är bland det bästa. Klassisk svensk husmanskost. Det är fina grejer det. Och idag stod jag två timmar i köket och lagade kålpudding. Till det serverade jag kokt potatis, gräddsås, lingonsylt och en av mina specialiteter, vitlöksmorötter. Så vansinnigt gott!


Micke bakade kladdkakemuffins, och jag snodde faktiskt åt mig en. Jag har själv bestämt att jag inte ska äta kakor, godis och choklad på veckodagarna, men när det bjuds på kladdkakemuffins så är det svårt att motstå.
Idag var det strålande höstväder. Väldigt kallt dock. Snart får vinterjackan plockas fram. Jag var en sväng inom vårdcentralen idag, och sen promenerade jag in till stan. Det ska bli härligt att flytta tillbaka till den sidan utav stan, där trivs jag mycket bättre. Det är en alldeles lagom promenadsträcka in till centrum därifrån, och betydligt mer rogivande.
Nu är det i alla fall dags för te, och kanske några mormorsrutor.

Inga kommentarer: