måndag 28 februari 2011

Underbara Umeå


I helgen var jag i Umeå. Min fina man skickade mig ner för att umgås med tjejerna så att jag fick ladda lite. Jag fick som sagt reda på det bara nån dag innan och han hade t.o.m lyckats planera sovplats och vem som skulle "ta hand om mig" nere i denna underbara stad. Jag hade en alldeles perfekt weekend. På fredagen åt vi tacos och umgicks. På lördag var vi på stan, fikade, shoppade och senare på kvällen lagade vi ett alldeles delikat fiskpaket i ugn med färska grönsaker. Till efterrätt hade Linda gjort chokladmousse med pistaschnötter och havssalt. Jättegott, men lite väl mäktigt. Och detta åt vi under tiden som vi tittade (dissade) på Melodifestivalens sista delfinal.

På söndag slappade vi fram till två och sen gjorde jag mig i ordning och åkte ner på stan för att fika med f.d. arbetskollegor. Sen var det dags att bege sig hemåt. Hemresan gick ganska fort, och det var tur det för jag hade faktiskt hunnit sakna mina fina älsklingar här hemma.

Idag tar vi det lugnt, lilltjejen är lite förkyld (igen...) och jag har lite graviditetskrämpor. Har precis lagat en mustig linsgryta som jag ska avnjuta som lunch, och sen ska jag försöka hoppa in i duschen och göra mig klar. Det är strålande väder ute, t.o.m med nån plusgrad, så jag hoppas vi kan ta oss ut en kort stund.

Imorgon flyttar vi sängen till nya lägenheten! Som jag har längtat! Äntligen ska vi bo större!

Här är länken till receptet: http://www.saltakvarn.se/recept/receptblad/Linsgryta.htm

Inga kommentarer: