lördag 5 mars 2011

Lite sällskap och en supergod middag


Dagarna passerar och vi flyttar mer och mer för varje dag. Har aldrig tidigare varit med om en segare flytt än den här. Jag har flyttat 12 gånger i mitt liv, och det här var alltså den 13:e. Men allt tar dubbelt så lång tid nu när mannen jobbar heltid, barnet på 16 månader är vild och så har jag dessutom foglossning och är i princip höggravid. Jag är inte höggravid än, men det känns så.

Idag fick vi i alla fall umgås med goda vänner här på området, som vi har längtat! Känns skönt att få komma ifrån en stund och tänka på annat. Vi blev dessutom bjudna på mat, vilket alltid är uppskattat. Och inte vilken mat som helst, utan en fantastiskt god vegetarisk aubergine- och kikärtsgryta med kokosmjölk. Helt underbart gott, perfekt när man har böncraving! Jag har redan googlat fram receptet, som jag länkar mer än gärna till i slutet av inlägget. Tack till Malin & Johannes & Alva för att vi fick uppleva en trevlig lördagskväll.

Vi lever väldigt spartanskt just nu. Det är kalt på väggarna, tapeterna är slitna och fläckiga, har knappt några möbler i lägenheten, inga blommor i fönstren osv. Jag är deppig. Jag vill ha det hemtrevligt och ombonat. Vackra tavlor på väggarna, härliga blommor i fönstren. En myshörna. Ett inrett barnrum. Men den som väntar på nåt gott... (väntar alltid för länge).

Här är receptet på den goda grytan. Laga & njut!
http://www.ica.se/Recept/aubergine-och-kikartsgryta-med-kokosmjolk-662757/

Inga kommentarer: