lördag 12 februari 2011


Dagen har varit mycket händelserik. Efter att ha lämnat Minea hos famor var det dags att åka och handla inför visningen. På väg från Mjölkudden ringer Eva och berättar att Mickes mormor har kört fast med bilen. Så vi fick åka dit till hennes undsättning. Det var lättare sagt än gjort dock, men med lite hjälp av trevliga förbipasserande människor med hund och snöskooter, fick vi äntligen loss bilen. Jag som kommer från Skåne har aldrig varit med om nåt liknande, så det var väldigt lärorikt. Jag tror på människan lite mer idag än vanligt. Att det finns hjälpsamma människor som tycker det är en självklarhet att man hjälper till och som inte bara passerar förbi. Tack till er!

Efter en snabb mathandling på Coop begav vi oss till MAX och unnade oss en varsin meny. Det satt fint det. Mitt emot satt det en man som också åt ett MAX-mål, och det som fick mig att fundera en smula var hans sätt att äta på. Han åt nämligen sin hamburgare med bestick. Jag har sett det förut, och det borde inte vara nåt konstigt längre, men det är banne mig norrländskt. Man äter inte hamburgare med bestick! Det ser bara för fånigt ut! Men han var fin han, så jag antar att han inte ville kladda ner sig med dressing eller nåt.

Väl hemma var det städdags och tårtbak som stod på listan. Extra hög tårtbotten med tre lager fyllning. En med jordgubbskräm, en med vaniljkräm och skivad banan och en med chokladkräm. Allt hemgjort, såklart. Och den blev god! Ni får se bilder imorgon. Så nu har min fina man äntligen fått sin födelsedagstårta. En aning försenad, men ack så efterlängtad.

Imorgon blir det sista rushen inför visning och sen kan vi andas ut i ett par dagar. Nästa vecka blir det lite projekt med att hämta Minea på dagis, då jag får ta bussen och byta i stan. Men det ska gå. Nu är jag så trött att ögonlocken faller ner. Grattis till Sanna som gick vidare i Melodifestivalen! Det gillas.

God natt!

Inga kommentarer: