lördag 5 februari 2011

Till alla fina!

Ni kanske har märkt att det har blivit lite dåligt bloggat på sistone. Jag har nämligen varit sjuk i 1½ veckas tid, har bränt sönder vår router (internet), har flyttpackat, homestylat, och inskolat ett barn på dagis. Så jag har inte legat på latsidan, och då har bloggen fått vila. Och som jag har saknat att skriva av mig. Passar på nu när Micke är och hämtar Minea hos farmor, och det är lugnt och tyst här hemma. Lilltjejen är nämligen vild. Vår lilla (snart) 15 månaders-"bebis" är i full gång med att upptäcka världen. Det klättras överallt, farten har hon fått upp och springer för det mesta, och busar gör hon också. Hon är vår lilla Lotta på Bråkmakargatan, vår lilla Pippi med personlighet. Jag älskar henne sån, men ibland blir man lite trött. I torsdags började hon på dagis och förhoppningsvis så kommer det snart en tid då hon kommer hem därifrån och är trött. Så att hon har fått leka av sig med sina nya kompisar. Och vilket dagisbarn vi har då! Hon älskar dagis. Och än så länge gör vi också det.

I onsdags var jag på vårdcentralen med familjen i 2½ timme. Först hade Minea tid 10.00 för vikt- och längdkontroll. Sen 10.30 var det min tur på MVC utav bebis-i-magen-kontroll och sen 11.15 var det jourtid hos doktor för kontroll utav min ständiga huvudvärk. Som visade sig vara migrän. Toppen. Och i och med att jag är gravid så får jag inte ta riktiga migräntabletter utan får nöja mig med Alvedon/Ipren-kombinationen fram till vecka 24 då trimester 2 tar slut. Sen får vi se hur vi gör. Dessa eviga krämpor!

I torsdags hade vi två mäklarassistenter på besök som fotograferade lägenheten. Så efter helgen finns vi på Hemnet. Och nästa helg blir det visning. Fy vad jobbigt det är att homestyla! Roligt men så slitsamt. Jag längtar tills allt är över, flytten och försäljningen.

Ja, jag lyckades bränna sönder vår router med fel sladd. Dock inte till Mickes förtjusning. Så vi var internetlösa i ett par dar. Både skönt och jobbigt. Tur man har tagit bort Facebook. Jag har roat mig med att läsa "Underbara Claras"-blogg på iPhonen. Inte lika bra, men det funkar. Sen har jag börjat sticka igen. Tur att det inte kräver så mycket energi. Den här gången blir det en halsduk till Minea som hon kan ha på dagis, då hon bara har en just nu. Bra med en extra i fall hon blir blöt i snön.

Ni får jättegärna skicka ett sms då och då och berätta hur det är med er. Jag tänker på er fast jag inte ringer så ofta. Har haft lite mycket att göra bara. Ta hand om er alla mina fina!

Inga kommentarer: