tisdag 15 februari 2011

VAB och Alla hjärtans dag


Igår "vabbade" jag för första gången nånsin. Vård Av Barn. Det var minsann en händelserik dag, då det var alla hjärtans dag och allt. Jag ville uppvakta min fina man på vår allra första Alla hjärtans dag som gifta. Så jag lagade en efterlängtad middag åt honom, färsfyllda paprikor med potatis och sås, och en efterrätt som vi tyvärr inte hann äta för att han kom hem från jobbet kl 17 och kl 18 skulle vi vara på bio. Jag hade bokat två biljetter, fixat barnvakt och lagat mat. Det var min present till honom. Jag fick jättefina rosor och en ask med mumsiga chokladpraliner. Precis vad vi tjejer vill ha. Jag går och luktar på mina rosor och tänker på citatet "take the time to smell the roses" och mumsar på min choklad idag, och tycker att jag minsann har det bra. Vi såg förresten "Min låtsasfru" med Adam Sandler och Jennifer Aniston. Hysteriskt rolig. Rekommenderas!

Minea snorar och hostar och är inte alls frisk för dagis. Det är en riktig utmaning att vara hemma med henne, för förutom förkylningen så är hon en Duracell-kanin, och jag orkar inte lika mycket nu som för ett halvår sedan. Jag bär på ett barn och sen måste jag gå och bära på det andra barnet också eftersom hon är väldigt klängig och kramig när hon är sjuk. Jättemysigt, men oj så tungt.

Det kommer bli en hektisk vecka för oss ändå, eftersom jag har tid på sjukhuset imorgon kl 10 och förmodligen kommer lillan få följa med eftersom hon inte kan lämnas på dagis, så jag ska släpa med henne till doktorn. På torsdag har vi visning kl 18.30-19.00, på fredag är Minea hemma från dagis, på lördag ska Micke jobba hela dan från lördag morgon till söndag morgon, och på söndag ska vi ha en visning till. Jag ska försöka ta en dag i taget och orka med, men ibland känner jag mig en aning utbränd. Måste dessutom ner till Arbetsförmedlingen innan den 18:e och upprätta en ny handlingsplan. Nån som vill byta med mig?

Bilden överst föreställer mannens födelsedagstårta som jag för övrigt mumsade på igår. Och den var betydligt godare igår än i lördags.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: