fredag 11 februari 2011

Ändrade planer


Lillan vaknade med feber idag. Sista inskolningsdagen, men hon lyckades bli krasslig. Så hon och hennes fina pappa ligger och sover, medan jag sitter och inspirationssurfar. Sen jag stängde av Facebook så har jag haft så mycket tid över till att leta inspiration till diverse projekt. Framförallt är det inredning och Mineas rum som är i fokus. Jag har alltid hemsk beslutsångest. Ena dagen vill jag ha vitt vitt vitt. Andra dagen vill jag ha massa färg. Jag kanske ska inreda varje rum i olika stilar så jag kan vistas i det rum jag gillar för stunden. Mineas rum vill jag ha i massa färgglada färger, så hon kan på ett pedagogiskt sätt lära sig alla färgerna. En gul hylla, en röd säng, en blå byrå osv. Jag har en del idéer, så det blir säkert bra till slut. Jag kommer absolut att leta efter gamla möbler på Blocket/loppis som jag kan måla om, för det finns inget jag vill ha ute i affärerna. Det ska bli så spännande att äntligen få flytta till något som vi kan kalla "vårt". Jag ska försöka uppfylla alla inredningsdrömmar, prova, testa och bara bli inspirerad. Man ska passa på nu när man inte har hus, då kan man sälja allt sen och köpa nytt/nygammalt i fall man tröttnar.

Idag ska det i alla fall bakas tårtbotten till tårtan. Så min fina karl får sin födelsedagstårta till slut. Sen ska jag tvätta alla kläder, och kanske t.o.m städa i kylskåpet. Det får inte lukta nåt i fall nån får för sig att öppna kylen på söndag under visningen. Jag måste erkänna att jag är ganska slarvig när det gäller att städa ur kylen. Jag vet att man borde göra det oftare, men det finns liksom aldrig "tid över" till det. På Kostekonomutbildningen gjorde vi en storstädning en gång i veckan, och det gör INTE jag direkt. Jag har det på mitt samvete, för jag vet hur mycket bakterier som kan bildas på kort tid. Jag lovar att bli bättre när jag har hellång kyl & frys. Nu har vi kyl/frys x 2, och det är helt värdelöst. Man har så dålig koll på vilken mat man har, och så blir det liksom dålig städrutin. Men det ska bli ändring på det, lovar!

Nu ska jag duscha! Och sen ner till Polisen för att hämta ut mitt nya id-kort, med mitt nya efternamn! Tjoohoo!

1 kommentar:

Talltita sa...

Vad kul att få bara leta efter inspiration till lilla Mineas rum. Vill med inreda men har ingen att inreda till än. Jag tror det kommer bli jätte bra tillslut.