torsdag 10 februari 2011


Jag har precis stått och rensat mina vita bönor. På förpackningen stod det att de skulle stå 8 timmar i blöt. Efter 13 timmar (igår) såg jag att bara hälften hade svällt av vattnet. Så jag lät bönorna stå över natten, alltså mer än 24 timmar. Och fortfarande har bara hälften svällt. Så jag har stått och sorterat en efter en. Det tog sin tid, men har man en bön-craving så har man. Ska försöka låta de osvällda stå till kvällen, händer inget då så får det bli kompost!



Annars har jag potatis & fiskpinnar med tillbehör in making. Har egentligen massa rester i kylen jag kan äta istället, men vill bebis i magen ha fiskpinnar så ska h*n få det! Det tycker jag!

Har ett sug efter att åka ner till biblioteket idag. Vill sitta i min tystnad och bläddra i olika tidningar jag inte har råd att prenumerera på. Eftersom jag skulle vilja ha si sådär 10 st, och det blir lätt dyrt. Nu är det så att det råkar vara -18 grader ute, och det känns inte lika lockande att ta sig ut. Solen skiner, så egentligen borde man komma ut och få lite "må bra"-hormoner att vakna till liv, men jag vet i tusan om jag ids. Först mat, sen beslut.

Inga kommentarer: