lördag 12 februari 2011

Lördag


Vaknade utan migrän idag. Det är banne mig en bra start på dagen! Så jag tog upp Minea och gick ut så mannen min fick sova en stund extra. Slog på ett avsnitt av "I drömmarnas trädgård" åt lillan och själv hängde jag och vek tvätt. Funderar mycket kring det här med tvätt. Det råkar vara en av mina favorit "städ-grejer", just tvätta, stryka, sortera, hänga, mangla etc. Jag är en riktig hemmafru från 50-talet när det just kommer till tvätt. Funderar mycket kring vårt lilla tillskott och hur det kommer påverka vår tvätthög. Dessutom kommer vi inte ha tvättmaskin i lägenheten längre, utan nu är det tvättstuga som gäller. Det kanske blir helt andra rutiner då, hoppas det. Nu dominerar Mineas kläder vår tvättkorg, och jag tror att i och med nästa knotte kommer så kommer h*n att vinna med hästlängder när det kommer till tvätthög. Jag ser verkligen fram emot att plocka fram bebiskläderna igen. Jag har en del favoriter som jag har saknat så. I juni ska allt fram, tvättas, strykas, torkas mm. Underbart!

Läser Underbara Claras blogg varje dag. Nu har hon äntligen fått sitt lilla mirakel. Jag längtar innerligt efter vårt. Det finns inget finare än bebisar. Kärlek.

Idag ska Minea till farmor och vi ska städa inför visningen. Hurra för det. Dessutom ska det handlas nya blommor, frukt och grönt. Alltid lika mysigt. Jag älskar färska blommor. Speciellt tulpaner. Så det ska köpas idag. Nu blir det frukost. Ha en fin dag!

Inga kommentarer: