torsdag 24 februari 2011

Misslyckad planering


Gårdagen såg inte alls ut som jag hade planerat. Jag hämtade lilltjejen på dagis, men sen när vi skulle med bussen in till stan så kom vi inte med eftersom det var redan fullt med barnvagnar och busschauffören kunde inte ta en till. Där stod jag, visste att jag aldrig skulle hinna till sjukhuset om jag tog nästa buss in till stan. Och det var för sent att avboka tiden. Jag hade knappt batteri kvar på mobilen, hade ingen aning hur mycket pengar jag hade kvar på kontot och i fall det skulle räcka till taxi. Så jag ringde Micke, min sista utväg och kollade med honom om han kunde ta ledigt från jobbet och komma och hämta oss. Men han kunde inte. Och svärmor hade inte bilen med sig till jobbet. Så jag stod på busshållsplatsen och började gråta. Av ren frustration. Det var dessutom -18, jag hade sprungit till bussen för att hinna och ändå tog han inte med oss. Med min foglossning ska man INTE springa, så vid det här laget trodde jag att kroppen skulle gå itu. Micke ringde till svärmor som förde över pengar till mitt konto, jag bokade taxi och sen var problemet löst. Men så mycket ilska, tårar och kalla fingrar som jag fick stå ut med då! Och Mineas halsduk var borttappad, inte så smart när det är så kallt och hon nyss har varit supersjuk. Hon gnällde, jag gnällde och Micke hade mer tålamod än nånsin. Tur att det finns en tupp i det här hönshuset, annars hade vi aldrig klarat oss. Vi kom så klart för sent till sjukhuset, men vi kom fram, fick träffa doktorn, fick migränmedicin utskriven och sen bar det hemåt. Hemma var det full rulle med städning och läggning utav Minea. När vi var klara satte vi oss alla i bilen och åkte till MAX. Jag ville inget annat än att ha pommes. Och det fick jag. Men fy fasen vilken dag. Jag var helt slut i kroppen, ville bara såga av mig underkroppen som gör så vansinnigt ont. Natten var lika hemsk den, men med två alvedon gick det i alla fall att sova. Så nu har jag vinkat av min älsklingar, ska strax sova igen, och sen ska jag åter igen hämta lilltjejen på dagis tvärs över stan. Men på tisdag, då ska vi flytta och då slipper vi det här problemet. Längtar redan!

Inga kommentarer: