torsdag 10 februari 2011

God morgon huvudvärk


Vaknar varje morgon med huvudvärk. Känns skittråkigt att behöva starta dagen med två Alvedon och en Ipren. Behöver verkligen bli kvitt migränen, men jag vet inte hur jag ska göra. Sömn verkar i alla fall inte hjälpa. Tack och lov har jag minskat doserna från 3 till 1, men varje dag är verkligen "en dag i taget". Igår skulle jag baka citronmarängpaj, men jag orkade verkligen inte. Så min man fick fläskpannkaka (en av hans favoriträtter) och marängsviss (ännu en favorit) istället. Han var lycklig som ett barn, och jag var lycklig som inte behövde anstränga mig mer än så. Jag går omkring och är jämt irriterad. Inte på nåt speciellt (fast det går oftast ut över mannen). Det är tydligen väldigt vanligt när man lider av migrän. Kul. Nu ska jag behöva vara ett åskmoln i flera månader eller? Inte nog med alla gravidhormoner som driver en till vansinne, nu ska man dessutom lida av humörsvägningar när man egentligen SKA må bra. Skjut mig istället, så slipper alla lida. Det är min åsikt det.

Nu är det bestämt. Det blir visning på söndag kl 12. Vilket innebär att det ska städas (igen!) på lördag. Och sen kanske det blir fler visningar, och då ska det städas igen och igen och igen... Nej, jag är inte bitter. Inte ett jävla dugg! Men jag sade det, och jag säger det igen: om lägenheten säljer för 600 tusen då ska jag ha en belöning! Eller kanske byta karriär och bli homestylare!

Om tre veckor får lillskruttan ett eget rum. Så himla stort liksom. Ett eget rum. Så underbart för hennes mamma som kan stänga dörren i fall det är så stökigt att det inte går att titta in. Då slipper jag se det genom att stänga dörren och låtsas att allt är frid och fröjd. Hurra. För ni som inte har barn, ni ska veta, att den dan ni får barn, då får ni små orkaner med er hem från sjukhuset, som sveper förbi och så är allt plötsligt jätterörigt. Och ni får plocka grejer tills fingrarna blöder, nästan. Och ju äldre de här små orkanerna blir desto mer intensitet blir det i orkanstyrkan. Då får ni plocka grejer tills armarna trillar av! Min lilla orkan hon är ju dessutom nyfiken på ALLT! stoppar ALLT i munnen. Så inte nog med att man får plocka grejer, man måste dessutom jaga henne så hon inte sväljer nåt som anses vara farligt. Min hjärna är igång hela tiden, man måste tänka innan, under tiden, och efter. Det finns inga pauser. Hmmm... undrar varför jag har fått migrän..?

Nog om det!

Idag blir det Chili con carne till middag, jag har fått en bön-craving. Åt ett helt paket med stora vita bönor helt själv igår. Magen blev min ovän, men själen blev tillfredsställd. Så idag blir det mat med bönor! Annars har jag en fisk-craving också. Men bara sprödbakad, gärna torskfilé eller fiskpinnar, med kokt potatis, gräddfilsås, kokta ärtor och citron. Jag skulle kunna äta detta tills jag stupar. Bönor och sprödbakad fisk. Inte alls som förra gången, med raggmunkar. Fast pommes är ju jävligt gott nu också. Fast pommes är ALLTID gott! Vem vet, det kanske blir en liten huligan den här gången. Sist fick vi en Lotta på Bråkmakargatan, så varför inte en liten Emil i Lönneberga den här gången?

1 kommentar:

Talltita sa...

Uff då jobbigt med migrän. Jag hoppas verkligen att det går över.
Men rysligt vad jag längtar tills din lilla böna tittar ut. Kan det vara en Emil??? Vi får väl se :)