fredag 18 mars 2011

Lite off i kroppen


Hade så himla mycket fredagsmys inplanerat idag. Men jag fick ställa in eftersom kroppen inte ville som jag. Har mått illa, varit krasslig i magen och så lite frossa och hjärtklappning på det. Försökte vila, men det hjälpte inte. Vet inte om jag håller på att bli sjuk eller om det är bara kroppen som försöker tala om att nåt är galet och att den inte vill mer. Tack och lov kom mannen min hem tidigare så han och lillskruttan kunde leka. Jag är ingen bra mamma när jag är sjuk (och gravid).


Ikväll tar vi det lugnt, har ätit lite bönsallad med grönsaker, räkor, mango, basilika och senapsvinägrett. Min böncraving och jag... och som fredagsgodis blev det en halv påse torkade ekologiska aprikoser. Min barnmorska vill att jag äter mer järn, och jag äter hellre torkade aprikoser i mängder än de där äckliga järntabletterna. Usch! Torkade aprikoser är däremot mums. Men bara de ekologiska. Ska snart i säng och sova ut ordentligt. Tantvarning som vanligt, men så får det bli.

Inga kommentarer: