torsdag 17 mars 2011

Tantvarning och dumma fogar


Idag är det foglossning som gäller. Så jag tar det lugnt, inget städande, tvättande eller dylikt. Jag ska bara sitta i soffan och virka. Och sen när min man kommer hem ska jag tvinga honom med till Storheden. Dags att köpa en router. Den förra tog jag ju sönder.
Vi monterade bort ena långsidan på spjälsängen igår och satte dit en stödbräda. Men min lilla tjej tyckte ju det var jättekul att gå ut ur sängen själv och traska ut till mamma och pappa som satt i vardagsrummet. Så i natt blev det ändå spjälsängsliknande sovande för hennes del. Ett steg i taget. Vi gör ett nytt försök i kväll.
Det är så många jag måste ringa, men jag är så trött på kvällarna att jag glömmer bort det. Så Malin, Frida, Ida, Solbritt och alla andra som väntar på ett samtal från mig, håll ut.
Nu ska jag sätta mig skönt i soffan och virka. Och titta på nåt vuxet program. Vi har inte 3:an och 5:an längre, så nu för tiden tittar jag på Gomorron Sverige på 1:an, Nyhetsmorgon på 4:an, eller Efter tio på 4:an, nåt program från UR på Svt 2, eller på Kunskapskanalen. Sen har vi ju tv11 som sänder lite blandat. Men som sagt, nu samlas det vuxenpoäng som bara den. Och så får vi inte glömma Aktuellt, Rapport och tv4 Nyheterna. Tantvarning? Vem bryr sig!

1 kommentar:

Frida sa...

Ring när du orkar! Då får vi prata desto längre! :-) Och ni är hemskt välkomna hit, bara du och lillan eller hela familjen om ni vill! Jag tror vi har lugnt i början av april iaf. KRAM!