torsdag 10 mars 2011

Handarbete är coolt!


Lyssnar på Husmorsskolan samtidigt som jag bloggar. Två nöjen på en och samma gång. Funderar kring det där om handarbete, att det har blivit populärt igen. Jag har sysslat med handarbete till och från sen barnsben. Jag virkade min allra första spetsduk när jag gick i mellanstadiet. Jag har sytt egna dockkläder i lågstadiet, sytt egna prydnadskuddar av gamla tyger jag köpte på Second Hand, sytt egna gardiner, stickat diverse grejer, knutit armband osv. Jag älskar handarbete! Jag får äntligen säga det högt! Förut skämdes jag lite för att olika vänner skrattade åt att jag kunde sitta och sticka på en fredagkväll medan andra i min ålder var ute och söp sig redlöst fulla. Jag har aldrig varit som alla andra. Jag är annorlunda. Jag älskar handarbete. Jag älskar att laga mat. Jag älskar att baka. Jag manglar mina lakan (JA!). Jag älskar doften av nytvättade golv. Och älskar tanken på att gardiner och fönster är nytvättade. Jag är min mors dotter, och jag är egentligen en hemmafru från 50-talet fast i en 27 årig kropp. Mitt hem är min borg, och jag vill ha det rent! Så nu ska jag faktiskt sätta mig i min underbara tystnad, kanske göra mig en kopp te, och virka ett par mormorsrutor. Jag jobbar på ett projekt till Mineas rum, men det kommer ta låååång tid att färdigställa. Men fint ska det bli när det blir klart.

2 kommentarer:

Talltita sa...

Jag saknar en mangel..jag älskar att mangla. Handarbete är kul men jag måste verkligen skaffa mig en symaskin. Hoppas allt är bra med mig! Kram!

Frida sa...

Vi får dela med oss av vara projektlistor för att inspirera varandra! Plötsligt har jag hur mycket som helst jag ska göra :-)