måndag 7 mars 2011

Husmor är igång igen


Nu har jag fått tillbaka min matlagningslust. Vi var fast i pytt i panna/falukorv/potatisbullar-träsket ett tag, men nu börjar vi sakta men säkert ta oss ur det. Fisk i ugn var fantastiskt gott, gjorde även hemlagade fiskpinnar på torskfilé till Minea. Imorgon blir det kycklinggryta av nåt slag. Hittade en på Tasteline som hade fått bra betyg, så jag tänkte prova laga den.

Vi har fått bra bud på lägenheten, om det fortsätter så här så får vi mer än vad vi hade hoppats på. Jag har haft så himla mycket strul med min A-kassa så en liten extra slant hade inte skadat.

Micke hämtade ut tapeterna till Mineas rum och till köket idag. Så till helgen ska vi försöka komma igång med tapetseringen. De andra rummen blir inte fixade förrän om en månad, det var ganska många före oss i kö. Typiskt att vi har varit så sega med val utav tapeter, nu får vi istället vänta. Men huvudsaken är att Mineas rum blir klart så vi kan göra i ordning och fixa ett riktigt lekrum till henne. Köket är också där vi umgås mycket så det vore trevligt att få i ordning det snarast.

Tror jag ska baka lite semlebullar imorgon eller på onsdag. Saknar mandelmassa, men har däremot massa mandel hemma. Kanske gör egen mandelmassa också när jag ändå håller på. Vi får se.

Tror det blir tidigt i säng ikväll, är så himla trött efter en heldag med lilltjejen hemma. Imorgon ska hon på dagis i 15 timmar, då får jag vila ut lite.

Inga kommentarer: