onsdag 9 mars 2011

Fågelkvitter


Jag öppnade precis balkongdörren för att kunna höra den underbara fågelsång som äger rum där ute. Våren är minsann på väg, även om det inte riktigt går att jämföra med våren i Skåne. Här tar ju allt dubbelt så lång tid, men under tiden kan man faktiskt lyssna på lite fågelsång och låtsas att gräset är grönt och att snön är borta för länge sedan.

Lämnade precis lilla M på dagis. Hon var som vanligt på sprudlande glatt humör när hon vaknade, men så fort vi närmade oss dagisgrinden så förstod hon. Så ännu en gång var det gråtkalas, hon går igenom sin separationsprocess. Jag är stark, för jag påverkas inte så mycket utav det. Delvis för att jag vet att några minuter senare så är allt liksom bra igen. Bara hon kommer igång med lek. Och delvis för att jag vill hem och vila bort min onda foglossning. Fem timmar om dagen är guld värt.

Funderar på att åka in till stan om nån timme kanske. Måste köpa diskställ, nagelklippare och fotfil. Har har i och för sig blivit väldigt förtjust i ett diskställ från House of Hedda, men min fina man tycker att det är en aning dyrt.

Jag har blivit bloggberoende. Inte av att blogga själv, utan av att läsa andras bloggar. Underbara Clara och min vän Fridas blogg är väldigt inspirerande. Jag vill också fynda på loppis, måla om gamla möbler, och titta på vackra hus, precis som min vän Frida.

Nu ska jag lägga mig och vila en stund. Vill bara tillägga att grapefrukt är gott! Vem behöver kaffe på morgonen när man kan väcka kroppen med denna fantastiska citrusfrukt. Fågelkvitter är fantastiskt. Och jag verkar vara på ett härligt humör.

2 kommentarer:

Frida sa...

Vad söt du är!! Och vad imponerad jag blir att du fortfarande manglar lakan! Det vill jag också ha ork att göra :-) Hoppas ni snart kommit i ordning!

Frida sa...

Jo förresten. Kom hit! Så ska jag ta med dig på två fina loppisar i området. Billigt och bra :-)