tisdag 15 mars 2011

Trött


I natt var jag vaken 3 timmar eftersom min lilla tjej inte ville sova. Jag hade bestämt mig att hon skulle sova i sin egen säng, utan välling 3 ggr/natt, men det misslyckades totalt. Efter 3 timmar var jag helt slut, gjorde välling och tog henne till min säng. Micke var bortrest med jobbet i Haparanda, så jag sov ensam. Hon somnade såklart på direkten, och jag undrade sen varför jag hade väntat så länge. Grannarna var ändå uppe för jag hörde massa ljud från garderoberna. De har ingen hyfs, utan packar upp sina flyttkartonger mitt i natten. Irriterande tycker jag som är väldigt lättväckt.

Nu ska jag passa på att vila, sen hämta lillskruttan på dagis. Ikväll kommer hjärtat hem igen, och då är allt som det ska vara. Ordning i hemmet. Tror förresten att jag håller på att bli förkyld, igen...

Idag ska vi ta bort ena långsidan på Mineas spjälsäng, jag kan inte böja mig över med min mage i vägen. Dessutom håller jag på att knäcka ryggen varje natt då jag ska byta blöja eller ge henne välling. Nej, nu räcker det. Lilltjejen ska bli stortjejen idag.

2 kommentarer:

Frida sa...

Hoppas ni kommer runt allt bök på natten! Jag minns. Åh vad jobbigt det är! Men till slut bara släpper det.. Nu vill Ellen hellre sova själv än mellan oss!

Malin sa...

Lycka till! Vi är inne i att vänja Alva vid att sova i egen säng ...igen... Det är bieffekten när hon varit sjuk, då får hon sova med oss eftersom hon vaknar stup i kvarten, men nu är hon frisk igen så nu ska det vara egen säng som gäller. Det brukar ta några nätter, men sen så löser det sig =)