tisdag 8 mars 2011

Hushållssysslor


Har avverkat dagens motionspass. Jag har alltså städat! 4 maskiner tvätt (burit tvätten till & från tvättstugan), diskat, dammsugning och bäddat rent i lillans säng. Passar på medan Minea är på dagis. Då är det ingen som gråter, vill upp i famnen eller i protest sätter sig på golvet och surar.

Nu ska jag få i mig lite lunch, vila, och sen hämta busfröet. Hon var som vanligt väldigt ledsen i morse när jag lämnade henne på dagis. Men jag har sagt att om det är nåt så får de ringa. Fast jag var vaken 2½ timme i natt pga lillan som inte ville sova, så är jag ändå utvilad. Tröttheten kommer i kapp mig tidigt ikväll som det brukar nu för tiden. 20.00 är jag helt död, men håller ut till 22-23 för att få umgås med mannen min. Men ikväll blir det kanske tidigt i säng i alla fall.
Lunch och Melissa Horn i högtalarna, en stund till bara för mig själv. Ljuvligt.


Inga kommentarer: