onsdag 12 januari 2011

What goes around, comes around.

Ni undrar säkert varför jag byter blogg så ofta? Jag letar efter det perfekta, vill inte nöja mig med det som jag anser vara så där. Så nu testar jag att blogga här ett tag, får se vad jag tycker.

En hel del har hänt redan i år. Det mest fantastiska hände redan i december, vi gifte oss!
Så nu heter vi likadant på brevlådan! Så underbart, och så lätt för brevbäraren.

Vigseln var perfekt. Litet, intimt, personligt. Precis som vi ville ha det. Så nu är vi en riktig familj, familjen Forsberg. Det känns ännu som en dröm, men en dröm man inte vill vakna ur. Ibland känns det som om jag lever i en saga, en riktig fairy tale. Hade någon sagt till mig att det skulle bli så här bra, så vet jag inte om jag hade vågat tro på det. Det finns ingenting jag skulle vilja göra annorlunda, absolut ingenting. jag har allt jag nånsin har önskat mig och mer därtill. Jag har en underbar familj, en man jag älskar över allt annat på jorden, en dotter som har fått mig att inse vad meningen med livet är, och så har jag en familj och släkt som bara blir större och större. Jag har fantastiska vänner som jag älskar otroligt mycket, en del har kommit och gått, men minnena består. Jag är tacksam över alla de vackra och fantastiska stunder vi har haft tillsammans. Och så är jag tacksam över alla fina människor som har kommit in i mitt liv med åren.

Livet går inte i repris, man måste leva i nuet. Och det är precis det vi gör, vi familjen Forsberg. Vi följer våra hjärtan och gör det som känns rätt.

Det nya året firades med våra vänner från södra Sverige, Sara & Samir. God mat, trevligt sällskap och en hel del skratt gjorde början på året till något alldeles speciellt. Förmodligen det bästa nyårafton jag nånsin har upplevt. Senare åkte vi ner till Skåne, hälsade på familjen & passade även på att träffa vänner. Våra vänner/familj i Stockholm fick vi också krama om lite snabbt. Resan ner har varit väldigt överraskande på många sätt. Många bra upplevelser, men även en del mindre bra. Men så länge man lever så lär man sig. Jag har insett att det här med karma visst spelar roll, så jag tänker göra goda gärningar och vara det bästa jag kan vara. Från och med nu. Och så tänker jag vara ärlig och våga säga vad jag tycker. För då växer man en smula.

Idag drömmer jag om gröna muggar, för grönt är skönt. Ska på stan nån dag när jag känner mig på topp och spana efter såna. Nu blir det vila, för mig & hjärtegrynet i magen.

Puss & kram

Inga kommentarer: