söndag 23 januari 2011

Då var helgen slut...


Känns som dagarna går alldeles för fort nu. Vi har jobbat på bra i helgen med att packa kartonger. Har aldrig packat så noga i samband med flytt som den här gången. Tur att Micke organiserar så bra, jag hade bara slängt allt huller om buller som jag alltid har gjort. Vänner som har hjälpt mig att flytta genom åren brukar svära och gnälla åt att jag packar i sopsäckar, papperspåsar, packar för tunga kartonger osv. Men den här gången gör vi det bra. Det sliter rätt mycket på kroppen att packa dock, har fått lite sammandragningar. Försöker vila mycket varje dag och tar det mestadels lugnt i övrigt, men det är klart att det händer att man glömmer bort sig. Ska bli bättre på att låta bli att lyfta, för det är oftast det som ställer till det för mig.

Har hittat ett och annat guldkorn när man har gått igenom alla saker. En hel påse med garn som snart ska bli ett nytt projekt jag ska påbörja. Sen har jag hittat en bok som jag lånade av en kompis för ett par år sedan. Jag har lite dåligt samvete för att jag inte har lämnat tillbaka den, men samtidigt har inte hon efterlyst den heller. Ska passa på att läsa boken snart. Nu när Minea sover på kvällarna så finns det helt plötsligt massa tid över till egna intressen. Jag har börjat blogga igen. Jag bakar för fullt nästan varje dag. Jag vill börja med handarbete, läsa, planera inredning i kommande lägenheten osv. Massa skoj!

Dagens mat idag var faktiskt tacos. Igår däremot blev vi bortskämda med lammfilé, bönsallad & risotto hos svärmor. Det var så otroligt gott. Jag tog säkert tre gånger av bönsalladen. Här hemma försöker vi laga nåt snabbt varje dag så vi tar vara på tiden till att packa och städa istället. Däremot har jag morotsbullar på jäsning just nu, som ska bakas ut alldeles strax. De blev så bra sist så jag var tvungen att baka fler. Det är så skönt att gå förbi brödhyllan i affären. Mycket roligare att få skapa eget bröd, som dessutom inte innehåller massa skräp och socker. Dessutom behöver jag rensa skafferiskåpet på alla frön, gryn och korn. Har hur mycket som helst.

Imorgon laddar jag för sista jobbveckan. Sen är det slutjobbat på Swedbank för min del. Tjänsten var bara tillfällig och jag känner att det är liksom tur i oturen att den var det. Jag har nämligen haft ganska ont i fogarna efter jobbet. Så från den 1:a februari är jag officiellt arbetssökande igen. Dock tror jag inte att det är nån som anställer en nästan höggravid kvinna, men man vet aldrig. Jag ska ta ett ordentligt snack med Arbetsförmedlingen när jag går dit den 1:a, ska lägga upp framtiden lite grann. Har kanske lite önskemål på gång. Den 1:a ska vi dessutom inskola lillskruttan på dagis. Oh boy! fast det ska mest bli spännande.

Ha det gött!

Inga kommentarer: