torsdag 13 januari 2011

En spark i magen

Jag är fortfarande hemma från jobbet. Är väl kanske inte så jätteförtjust i att ha foglossning igen, men vad gör man inte för att få en till familjemedlem. Imorse vaknade vi kl 8. Minea ville bara ha välling, och sen somnade hon om, inlindad i pappas famn. Jag kunde som vanligt inte somna om. Så jag låg en stund och bara funderade på allt möjligt, när jag plötsligt kände en spark i nedre magen. Jag lade min hand där och så fick jag en till spark. Sen flyttade jag på mig lite för att Micke skulle få känna, men då upphörde det. Man blir alldeles varm i kroppen. En liten hon/han ligger där inne och kommunicerar med oss. Så himla spännande. På måndag ska vi på ultraljud och kika på den där lilla filuren där inne. Då får vi kanske veta om Minea ska få en lillasyster eller lillebror. Och då kanske vi börjar fundera på namn på allvar.

Det är som sagt mycket som händer nu. Det är en hel del med flytten, men även funderingar kring mitt hälsotillstånd, dagisinskolning för Minea om några veckor, hur det blir när Micke börjar jobba igen, hur vi ska göra med möbler (sälja eller spara) etc. Vi har sakta börjat packa ner saker som vi inte har användning för. Ska försöka rensa och köra bort till Kronan (second hand). Även fixa lägenheten inför eventuella visningar. Stress stress. Och det sätter sig i min mage, som vanligt. Jag drömmer om den dagen då vi sitter i soffan, allt är flyttat och klart, nya tapeterna är uppe, Minea sover efter att ha varit på dagis och vi bara sitter och myser med en varsin kopp te och kanske lyssnar på Melissa Horn, vad vet jag. Lycka! Längtar till sommaren, så att det nästan värker i kroppen. Brukar alltid kunna njuta av vintern, men då vi har så mycket att se fram emot så längtar jag extra mycket till sommaren för första gången nånsin.

Nu ska jag ta och vila lite i soffan med en värmedyna och lite chaite.

Inga kommentarer: