söndag 16 januari 2011

Snö i mängder & ostkaka

Idag snöar det för fullt. Lite trist med tanke på att Micke har så fint och noga skottat uteplatsen inför visning. Igår gjorde vi ett kanonbra jobb med att packa lådor. 3 stycken hann vi med. Så nu är vitrinskåpet och lite av köksporslinet nere i lådor. Vet fortfarande inte om vi håller tidsplan, men än så länge känns det bra. Idag ska fokus ligga på klädkammaren och garderoberna.

Hade så otroligt många olika idéer igår, inredningsmässiga alltså. Vi har en lackhylla i ekfanér som jag inte är så där jätteförtjust i. Den ska jag förmodligen måla i nån fin färg, sätta ben på den, lägga finna kuddar på och så får det bli en "soffa" åt Minea. Det kliar så vansinningt i fingrarna, jag vill ju börja fixa med hennes rum nu. Tur att jag har lite tid på mig innan den andra bebisen kommer, så stora tjejen får ett fint rum. Sen kommer den mesta koncentrationen ligga hos bebisen och amningen. Inte så mycket tid till inredning om jag får gissa.

Jag lagade en jättegod ostkaka igår. Hittade receptet i "Family Living"-tidningen. Supergod! Min man blev lycklig som bara den, när han fick veta att jag skulle laga ostkaka. Tur man kan nå mannens hjärta genom magen.


Smarriga ostkakan
500 g keso (4%-ig)
4 ägg
1 dl socker
½ dl finhackad sötmandel
½ dl vetemjöl
3 dl mjölk (ej mager)
1 tsk vaniljsocker

Sätt ugnen på 175 grader
Mosa keson med en gaffel, så den inte är så grynig.
Vispa ihop ägg och socker.
Blanda alla ingredienser i samma bunke.
Smörj en form med smör.
Häll i smeten.
Grädda i ugnen i 1 timme.
Servera med sylt och grädde. Njut!


Måste bara dela med mig utav en bild som inspirerar mig. Vi fick ordet KÄRLEK i bokstäver i bröllopspresent av min älskade Solbritt i Frankrike, och det får vara det som välkomnar på lägenhetsvisningen.

Inga kommentarer: